Merk- en modelbescherming in de fashion-branche

Niets is zo veranderlijk als de mens. Én de mode. Bepaalt het ene jaar de hooggesloten flaired spijkerbroek het straatbeeld, een jaar later is de low waist jeans juist weer helemaal in. Het is typerend voor de fashion-branche. Designers ontwerpen twee keer per jaar een nieuwe collectie, met eventueel nog bijkomende, kleinere (‘capsule’-)collecties. Het ene item blijft jaren in de winkels hangen, bij het andere is er sprake van een kortdurende trend.

Merk- en modelbescherming in uw sector

Merk- en modelbescherming is in vele sectoren essentieel. Of u nu zelf in de mode werkzaam bent of niet, het is boeiend om te lezen welke aspecten en afwegingen belangrijk zijn. Hoe speelt u met merk- en modelbescherming het beste in op continue veranderingen? Hoe beschermt u uw collecties (of producten) optimaal en hoe voorkomt u dat iemand anders met uw kersverse modellen aan de haal gaat, ze namaakt en er in uw plaats de vruchten van plukt?

In deze gratis whitepaper zetten we vijf do’s en don’ts voor u op een rij.

Whitepaper lezen?

Oeps! We konden je formulier niet vinden.


Onze specialisten

Ook interessant